Deník

Historie vozu je zaznamenána odspoda, pro ty kteří čtou log poprvé tedy začněte zdola, nahoře je vždy poslední změna.

  • 16.3.2018 – Přetěsněný Vanos a výměna oleje – Vanos kit (2.245,-), olej Shell Helix Ultra 0W-40 + BG Kit 109,110,44K (2.224,-), sada těsnění víka ventilů a před vanos + nový olejový a kabinový filter Mann (2.073,-). Nově přešitý volant (1.900,-). Práce 3.000,-
  • 10.1.2018 – Obnovené povinné řučení Allianz 70/70 + Asistence Plus: 6.332,-

  • 23.12.2017 – Ukopnuté levé zpětné zrcátko před Vánoci. Nové z prvovýroby (Magneti Marelli) 2.750,-
  • 20.11.2017 – Nové zimní pneumatiky Continental WinterContact TS860 ve specifikaci 225/45/R17 91Y DOT 2017, celkem 12.228,-
  • 31.10.2017 – Změna specifikace uložení zadní nápravy – přechod na měkčí stupeň polyuretanových silentbloků (6.452,-) a reklamace poloosy, ze které vzlínala vazelína. Nové hadice sání motoru. Práce 4.600,-
  • 28.8.2017 – Oprava spodní části karoserie. Začištění svarů zadní nápravnice, vyvaření koroze v podlaze. Nový lak spodní části karoserie, gumoasfaltový nástřik. Nové trubky brzdové kapaliny, nové úchyty a vulkanizační záslepky karoserie. Nová plastová lišta sklopné lavice a plastové trnové úchyty zadní sedačky. Cena 46.250,-.
  • 5.4.2017 – Průplach motoru + výměna motorového oleje a filtru. Vyčištění vzduchového filtru, aditivum do paliva. (BG109, Mobil 1 0W-40 New Life, BG110, BG44K, filtr Mann). Práce 500,-  kapaliny 2.570,-.
  • 15.2.2017 – Nevé letní pneumatiky Continental PremiumContact 6 ve specifikaci 225/45/R17 91Y DOT 2017, celkem 9.384,- Roční dálniční známka 1.500,-
  • 9.2.2017 – Nové pakny ruční brzdy ATE a její seřízení. Nová STK. 4.208,-
  • 10.1.2017 – Nové povinné ručení, Allianz 70/70 + Asistence Plus. 6.053,-

  • 23.12.2016 – Oprava koroze prahů. Postižená místa v okolí kostek pro hever vyříznut a navařen nový plech (7.000,-), kompletně celé prahy obroušeny a nalakovány (5.000,-), dutiny v prazích vystříkány voskem (800,-). Nové montážní díly a jedna kostka na hever (1.342,-). Cena celkem 14.142,-
  • 1.12.2016 – Zimní servis. Nové obě poloosy zadní nápravy od prvovýrobce GKN Spidan (6.035,-). Nové adaptivní tlumiče Koni FSD – Frequency Selective Dampening (16.600,-) + prachovky a dorazy Sachs (635,-). Nové uložení tlumičů Lemforder vpředu i vzadu (1.498,-). Nové svíčky NGK Laser Platinum (1.254,-). Přetěsnění domku převodovky (433,-), nové těsnění mezi výfukem a svody (233,-). Nový olej  v převodovce Shell MTF 75W-80 (325,-) a aditivum BG325 MGC (349,-). Geometrie + práce (6.500,-). Cena celkem: 33.862,-.
  • 13.6.2016 – Oprava části vad karoserie, kromě lakování práce svépomocí, čili zdarma, cuvedené ceny jsou za díly. Výměna obou dveří (obě za 3.500,-) a víka kufru s odtrhovou hranou (2300,-). Vybroušení, kitování a lakování prahu kufru (2.000,-). Lakování obou spodních částí odřených boků, oboustranné lakování obou holých  dveří a víka kufru (11.500,-). Stříkání dutin dveří a kufru (300,-). Nalepení odtrhovky a označení motorizace (250,-) na kufr pomocí gelové oboustrané autopásky (470,-). Vybroušení a nalakování dna pod baterií (200,-). Nový držák na baterii (478,-). Nová hluková a antivibrační izolace na dno kufru (1.579,-), nalakování interiéru kufru na černo (440,-), černý koberec do kufru (1.050,-) a síť pro uchycení nákladu (350,-). Výměna stahovačky řidičových dveří (2.000,-), nové parozábrany, těsnění a veškeré montážní díly ve dveřích a kufru (5.349,-). Nové černé ledvinky do kapoty (1.570,-). Cena za renovaci celkem: 33.336,-
  • 2.4.2016 – Zakoupená třetí sada litých kol, BMW Original styling 44, 8J x R17, ET47. Cena 5.500,-
  • 30.3.2016 – Jarní údržba auta. Průplach motoru (BG 109 – EPR; 249,-), palivové soustavy (BG 228 – 44K; 499,-). Nový motorový olej Mobil 1 New Life 0W-40 (1.228,-), přidané aditivum BG110 do motorového oleje (499,-), diferenciální olej Mobilube 1 SHC 75W-90 (299,-). Nová brzdová kapalina Textar DOT 4 LV (252,-), nová chladící kapalina (500,-). Nový kabinový filtr a olejový filtr (1.178,-). Vyměněna post katalyzátorová lambda Bosch na banku 1 (1.555,-). Celková cena 8.209,- (z toho práce 2.000,-)
  • 10.1.2016 – Nové povinné ručení. Stejně jako doposud Allianz s dodatečním příplatkem za službu Asistance Plus. Nově navíc navýšený limit plnění z 35/35mil na 70/70mil. Cena 6.202,-. Nová dálniční známka 1.500,- Nové žárovky do předních světel Phillips WhiteVision (699,-).

  • 8.12.2015 – Výměna autorádia za BMW Business CD s přidaným AUX kabelem. Na zapojení byla potřeba anténní redukce. Cena celkem 2.669,-
  • 23.7.2015 – Vyměněn vadný termostat chladiva a preventivně vodní pumpa, obojí Hella – Behr (2.064,-). Nové obě před-katové lambdy Bosch (3.500,-). Čištění regulátoru volnoběhu a klapky. Práce 1.000,-.
  • 19.5.2015 – Zakoupen interier z BMW E46 M3, kůže nappa v barvě kiwi. Přední sedačky v elektrice s pamětí, výhřevem a dofuky. Následně oprava, čištění a montáž do auta. (celkem 23.400,- za nakup interieru, montaznich dilu a kabelaze a kosmetiky na cisteni a renovaci).
  • 7.5.2015 – Ukradená skla zpětných zrcátek. Zakoupeny nová Schlieckmann (celkem 1.928,-). Auto od té doby parkuje v hlídané garáži.
  • 18.4.2015 – Zrenovovaná kola BBS RC 040 připravená na sezonu. (celkem 41.588,- za koupi kol, srovnani, chemicke odlakovani, dovareni odreneho lemu, lakovani zlatou BBS barvou, lesteni limcu, nove BBS srouby a matky do limce, nove loga do poklic). Nasledne obuto na letni pneu Dunlop Sport Maxx RT (2ks z lonska, 2ks nove).
  • 7.4.2015 – Výměna motorového oleje (Mobil 1 New Life 0W-40), servo kapaliny a DISA jednotky sání (celkem 6.500,-).
  • 9.3.2015 – Nová STK (celkem 1.400,-) a kompletní nové brzdy Textar. Díly (kotouče, keramické destičky, ruční brzda) 8.451,-, práce 3.000,-.
  • 19.2.2015 – Neúspěšná STK na Břevnově. Emise v pořádku, technická jedna závada – ruční brzda má nízkou účinnost.
  • 10.1.2015 – Výměna oleje v diferenciálu za Castrol Syntrax 75W-90 Longlife (350,-).
  • 6.1.2015 – Obnovení povinného ručení Allianz, připojištění do zahraničí (6.772,-).

  • 18.12.2014 – Velká renovace podvozku. Do auta byl namontován samosvorný diferenciál Quaife (diferenciál 32.000,- druhá skříň 4.500,- práce na zástavbě diferenciálu do skříně 3.800,-). Zadní nápravnice a diferenciál byly uloženy do polyuretanových silentbloků Powerflex Black Series (8.200,-), všechny tyto díly byly očištěny od rezu a nově nastříkány. Vymlácené čepy nápravnice byly měněny za nové (600,-). Na výfuku byly vyměněny štefty za šrouby, aby bylo možné v budoucnu výfuk snadno sundat z auta. Přední ramena a táhla řízení byly vyměněny za nové Meyle HD, stejně tak byly měněny tyčky stabilizátorů vpředu a vzadu a uložení kardanu a hardy spojky za díly od Lemforder (10.000,-). Nakonec byly měněny silentbloky předních ramen a zadních vlečných ramen za Powerflex (3.000,-). Nový olej převodovky Castrol Syntrans B 75W a diferenciálu Castrol Syntrax Limited Slip 75W-140 (900,-). Cena práce celkem 9.800,-
  • 17.11.2014 – Výměna palivového čerpadla (VDO) a palivového filtru (Mann-Filter). Díly 4.000,- a práce 600,-.
  • 1.11.2014 – Nové zimní pneu Nokian WR A3. Obuto na současné disky. Dvě letní pneu zničené (nesouměrné sjetí vnitřku). 12.000,- pneu a přezutí 1.200,-,
  • 8.8.2014 – Instalace sportovního M Technik volantu s multifunkcí a M3 nášlapů prahů. Zprovozněn tempomat. Cena volantu 1.200,-, nášlapů 1.400,-.
  • 4.8.2014 – Výměna čidla vstupní vačky a levého zadního senzoru ABS. Vyměněno uchycení zadního tlumiče výfuku a koleno sání. Celkem 6.950,- i s prací. Vyřešil se tím problém s dlouhými starty.
  • 23.7.2014 – Z Polska dorazil černý M-Technik polstr stropu. Všechny sloupky i strop vyměněny, kontrola uchycení všech prvků a výměna plastových rozpěrných nýtů za nové. Cena stropu 4.950,- i s dopravou, práce svépomocí zdarma.
  • 4.6.2014  Provedena letní údržba. Objednán kabinový filtr Bosch (570,-) a vzduchový filtr K&N do původního airboxu (1.350,-), které jsem měnil sám. Auto bylo odvezeno k mechanikovi na zbytek. Doplněny kryty podvozku (kryt motoru koupený z vraku 1.500,- Kč, oba nádechy na brzdy – kombinace starých a nových dílů od BMW celkem 1.600,- Kč a nový levý roh podběhu předního kola 950,- Kč). Vyměněn odlučovač oleje včetně okolních hadic (díly 3.500,- Kč) , výplach motoru a nový olej Mobil 1 New Life 0W-40 (7l za 1.350,- Kč) a olejový filtr  Mann (350,- Kč), nové zapalovací svíčky NGK Iridium (6ks po 240,- Kč).  Cena za práci 2.100,- Kč.
  • 18.5.2014 – Interiér auta si zasloužil loketní opěrku. Po peripetiích se sháněním nových šroubů k uchycení byla konečně nainstalována. Současně s tím jsem renovoval manžetu ruční brzdy. Cena 2.000,- Kč.
  • 2.5.2014 – Po návratu z lakovny se na autě objevily zatřené fleky neznámého původu, kterých jsem si při předání auta nevšiml a nevím tedy ani kdy na autě vznikly. Auto tedy po měsíci kdy na to nebyl čas putovalo zpět na leštění. Opticoat z celého auta musel dolů, fleky byly rozleštěny. Rovnou jsem nechal pořádně rozleštit i bývalým majitelem “po domácku” zabarvenou rýhu po klíči na pravém boku. Na auto pak přišel zpět OptiCoat a chemicky byl obnoven i černý vzhled vnějších plastových dílů. Cena 4.500,- Kč.
  • 25.3.2014 – Kupé schytalo v mých rukou první šrámy. Při vyjíždení z parkoviště jsem si o závoru ulomil levé zpětné zrcátko a následně o květináč poškodil pravý přední roh auta. Zrcátko bylo demontováno a bylo vyměněno za stejné originální ale z jiného kupé (2500,- Kč). Pravý bok již bohužel utrpěl rozsáhlejší, i když pouze povrchová zranění, která si vyžádala návštěvu autolakovny. Přední nárazník byl vyrovnán, stejně tak musel být narovnán mírně prohlý blatník. o hloubky odřený práh byl zrenovován a vyvařen, následně byla všechna postižená místa kompletně nalakována (celolak nárazníku, blatníku a prahu, obou zrcátek). Cena 7.200,- Kč.
  • 15.3.2014 – vzhledem ke končící zimě nastal čas sehnat pro auto nová kola a pneu pro letní sezónu. Vzhledem k tomu že kola i pneu tvoří základ bezpečné a kvalitní jízdy, tak jsem do auta zainvestoval za kvalitu. Po delším hledání se mi podařilo najít originální kola od BMW v neobvyklém stylingu 110, který původně pochází z BMW X3.Za 8.000,- jsem získal kola neodřená v původním laku a perfektním stavu. Na kola s rozměrem 17¨7J ET38 byly obuty letní pneu ještě teplé z továrny s DOT 2014 značky Dunlop Sport Maxx RT s parametry 225/45 R17 91Y. Kola byla následně u Dana vyčištěna a ošetřena keramickým voskem OptiCoat.
  • 16.2.2014 – ponákupní technická prohlídka vozu v BMW servisu v Holubicích u Prahy u Ondry Šlejmara. Kromě první závady, která nastala pár dní před prohlídkou – vypouklý původní originální chladič způsobující únik chladící kapaliny, byla na autě nalezena jen prasklá zadní pružina na pravé straně a vůle na zadní hřídeli (pravděpodobně způsobená dosluhujícím silentblokem). Prasklý kryt motoru v té době stále nebyl opraven, ale jeho neexistence auto nijak neohrožuje. Jinak bylo auto shledáno ve výborném stavu.
    Chladič byl díky chybě u dodavatele dílů vyměněn místo prvovýroby od Hella – Behr za druhovýrobní Van Wezel, který je ale naštěstí v srovnatelné kvalitě. Preventivně byla spolu s radiátorem chladiče vyměněna i expanzní nádobka, a to za nový díl z prvovýroby od Hella – Behr a současně byla i kompletně vyměněna chladící kapalina za originální BMW. Vzhledem k tomu, že jsem neznal stáří brzdové kapaliny (byla pravděpodobně měněna i s brzdami), tak jsem nechal vyměnit i tu za novou od ATE. Prasklá pružina šla z auta ven spolu se zbylými třemi a auto dostalo nový set snížených pružin Pro-Kit od Eibach (-25mm vpředu, -15mm vzadu). Cena opravy celkem 14590,- Kč (pružiny 4500,-, chladič 2960,-, expanzka 1750,-, kapaliny 850,-, doprava 130,-, práce 4400,-).
  • 31.1.2014 – auto mělo již zakalený lak, zasloužilo si tedy jak renovaci laku, tak jeho následnou preventivní péči. Kupé skončilo v péči Dana z Lesteniaut.cz, který dvoustupňovým leštěním vrátil laku jeho ztracený lesk a metalický odstín. Hlubší škrábance se sice odstranit nepodařilo a na autě zůstala i ryha po vandalovi, ale auto jednoznačně prokouklo a ožilo krásným odstínem černé. Lak byl následně ochráněn dlouhodobým keramickým voskem OptiCoat2. Cena za ošetření laku 8.000,- Kč.
  • 6.1.2014 – Autu jsem sjednal povinné ručení u Allianz, vzhledem k tomu, že se jedná o první auto registrované na mne, tak je pojistka za přestřelených 7662,- Kč.
  • 2.1.2014 – Pořízení vozu za cenu kterou nebudu zveřejňovat. Auto bylo koupeno od předchozího majitele ze Severních Čech, který jej dovezl z Německa, provedl několik základních oprav a prodal mně. Auto bylo převezeno do Prahy, přeregistrované na registraci spadající pod hl. m. Prahu a našlo nový domov u mne doma. Ekopoplatek uhradil již předchozí majitel, za nové SPZky a evidenční STK zmizelo z mého účtu dalších 1080,- Kč.

Leave a comment