M3 Interiér část 2 /// M3 Interior part 2


Velmi rýchlá aktualizace týkající se interiéru.

Jak jsem naznačil minule, než budu moci dát nový interiér do auta, je potřeba vyřešit tři problémy. Jedním z nich byla poškozená konstrukce zadní lavice. Celou záležitost jsem se rozhodl vyřešit rozděláním dílu a výměnou poškozené části za nepoškozenou konstrukci z jiného auta. (Předcházel tomu pokus o dokončení toho co napáchal předchozí majitel – vyndání záplaty pro skivak. Vrtání bodových svarů trvalo věčnost, navíc samotný skivak taky nebyl k mání, tak jsem se na to vykašal). Vhodný dárce zadní lavice se našel celkem rychle, cena 1.000,- Kč byla na facku vzhledem k tomu, že potahy byly zničené a nikdo by to stejně nekoupil, ale budiž, bylo to alespoň blízko a lavice měla za opěradlem schovaný skivak. Právě ten byl důvodem, proč nějaký bezmozek do konstrukce sedadel z M3 řezal flexou.

Níže přiložené fotky dokládají jak stav původního poškození, tak rozebraný stav ze kterého je jasné co se muselo měnit a nakonec finální stav po opětovném složení.

Celá rozborka zadní lavice je celkem jednoduchá. Potah je na molitanovou výplň přišitý, je tedy nutné sundat obojí společně bez poškození. K oddělení od zadní stěny je potřeba nejprve sundat opěrku, která drží na dvou torxních šroubech (myslím že T30 nebo T27) a dvou západkách. Dále je potřeba sundat jednu T50ku dole na boku, ta totiž slouží k upevnění sklopné lavice do auta a drží potah na konstrukci. Po sundání opěrky je vidět, že potah je po obvodu kolem opěrky vyztužen zašitým ocelovým lankem, které je na sedmi místech uchyceno za háčky vystupující z ocelových zad. Je potřeba háčky odchlípnout a lanko vyháknout. Po obvodu lavice je potah navlečen na ocelovou hranu pomocí gumového lemu, potah jde svléknout ztuha, pomůže tupý předmět, ale opatrně ať se nepoškodí kůže. Posledním místem je horní hrana lavice. Černá platová krytka je asi na osmi místech pouze zacvakaná do konstrukce, stačí podebrat a vypáčit, kolíčky jsou z plastu takže opatrně ať se nepolámou. Pod odhalenou lištou jsou vidět v dírách po kolících ocelové svorky, které drží pacičkami kůži. Svorkám není potřeba ohýbat packy, stačí stisknout obě jejich strany k sobě a vytáhnout ven. Následně se celý potah i s molitanovou výpní uvolní a je možné jej přehodit. Složit vše zpět už je pak primitivní.

První část je tedy za mnou, dneska dorazily potřeby na čištění kůže a její protekci, takže druhá část bude následovat velmi brzy. Montážní díly pro zástavbu do auta čekám příští týden a pevně doufám že i třetí krok půjde rychle a během jedné noci v garáží bude hotovo.

Leave a comment